Monet nykypäivän metsänomistajista elävät kaupungeissa kaukana metsistään – eivätkä usein omaa metsänomistamisen vaativaa tietotaitoa.

UPM Metsäni on erityisesti tälle käyttäjäryhmälle suunnattu palvelu. Se tuo metsän lähemmäs omistajiaan tarjoamalla arvokasta tietoa metsästä, sen arvosta ja mahdollisista hoitotoimenpiteistä.

UPM Metsani Case - 01
Sovellus esittää tietoa metsästä visuaalisesti miellyttävässä ja helposti ymmärrettävässä muodossa.

Näin se toimii

Sovellus esittää yleiskatsauksen omistajansa metsästä ja sen arvosta silmänräpäyksessä. Käyttäjän tulee vain naputella sovellukseen metsätilatunnuksensa. Käyttäjä saa avoimeen dataan perustuvaa tietoa muun muassa puulajien jakautumisesta, niiden iästä sekä arvion metsän arvosta.

Lisäksi sovellus sisältää helppokäyttöisen metsänhoito-oppaan, sekä mahdollisuuden keskustella suoraan UPM:n edustajan kanssa reaaliaikaisesti.

UPM Metsani Case - 02
Monialainen tiimimme koostui niin omista kuin UPM:nkin asiantuntijoista.

Metsänomistajat tutuiksi

Suunnittelu alkoi workshopeilla, joissa pyrimme pureutumaan modernin metsänomistajan arkeen. Tutkimustyön pohjalta syntyneet käyttäjäprofiilit ja -polut paljastivat pian syitä sille, miksi niin monet nykymetsänomistajat passivoituvat.

Tämä auttoi meitä kehittämään tapoja, joilla UPM voisi muuttaa kohderyhmän asiakkaikseen. Löydökset koottiin ominaisuuslistaksi sen perusteella, miten paljon todellista arvoa ja tukea päätöksen tekemiseen ne tarjosivat.

UPM Metsani App iPhone
Käyttöliittymän tavoitteena oli muuttaa monimutkainen data helppolukuiseen muotoon, joka tarjoaa kiinnostavaa tietoa niin uusille kuin kokeneillekin metsänomistajille.
UPM Metsani Case - 04
Viestintäintegraation avulla UPM voi olla suoraan yhteydessä käyttäjiin.

Modernia käyttäjäviestintää

Sovelluksen hyödyntämän laajan viestintäintegraation avulla UPM voi olla reaaliajassa yhteyssä käyttäjiin ja sai samalla käyttöönsä huipputason analytiikka- ja osallistamistyökaluja.

Ratkaisu mahdollistaa huippuunsa asti tarkennetut viestikampanjat ja syväluotaavaan käyttäjädataan perustuvan tutkimuksen.

UPM Metsani Case - 05
Voittajan on helppo hymyillä: UPM Metsäni -tiimi vastaanottamassa Viable Business -palkintoa vuoden 2017 Blue Arrow Awards -kilpailussa.

Tulokset

Sovellus näytteli suurta roolia UPM:n maineen kasvamisessa digitaalisen asiakaskokemuksen edelläkävijänä. Magenta Advisoryn Digimenestyjät 2017 -tutkimuksessa yritys valittiin B2B-kategorian parhaaksi toimijaksi.

Tätä kirjoittaessa sovelluksella on jo yli 10 000 käyttäjää. Istunnon keskimääräinen kesto on neljä minuuttia, mikä kertoo siitä, että käyttäjät ovat todella kiinnostuneita viettämään aikaa sovelluksen parissa.

Lisää töitämme