Hesburger Restaurant Staff

Case Hesburger

Pikaruokaliiketoiminta muuttuu jatkuvasti. Digitalisaatio on avannut uusia mahdollisuuksia ruoan tilaamiselle ja on samalla muuttanut asiakaskulttuuria ja odotuksia.

Suomessa perustettu Hesburger avasi ensimmäisen ravintolansa vuonna 1980. Siitä on sittemmin kasvanut kansainvälinen ketju, jolla on yli 500 ravintolaa ympäri Eurooppaa. Hesburger pyrkii säilyttämään asemansa pikaruokamaailman edelläkävijänä ottamalla käyttöön uusia teknologioita ja harppauksia käyttäjäkokemuksessa. Se on onnistunut tässä yhdessä Taisteen kanssa.

Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä Hesburgerin kanssa vuodesta 2017 lähtien, ja meistä on tullut yrityksen pääasiallinen teknologia- ja suunnittelukumppani. Yhdessä olemme tehneet ravintolakokemuksesta virtaviivaisemman ja kestävämmän sekä asiakkaille että työntekijöille. Yhteistyössä on mukana myös ohjelmistoyritys Arado.

asiakas

Hesburger

toimiala

Ravintolapalvelut

alusta

Toiminnanohjaus/ Työntekijäohjelmisto / Ravintolaohjelmisto / Mobiilisovellus

Palvelut

Palvelumuotoilu/ Digitaalinen suunnittelu / Ohjelmistokehitys / Jatkuva parantaminen

Ravintoloita 9 eri maassa:
500
Liikevaihto:
~ 500 M
Mobiilisovelluskäyttäjiä:
1.8 M
Ohjelmistoja päivittäin käyttäviä kuluttajia:
~ 200 K
Ohjelmistoja päivittäin käyttäviä työntekijöitä:
~ 10 K
Kehittäjätiimin koko:
30+
Hesburger digital solutions on all devices

Digitaalisen ja fyysisen ravintolakokemuksen yhdistäminen

Asiakkaat odottavat digitaalisten käyttökokemusten olevan laadukkaita. Vaatimusten täyttämiseksi Hesburger on sitoutunut jatkuvasti parantamaan ja päivittämään palvelujaan. Tässä muutamia asiakaspuolen toteutuksia, joissa olemme auttaneet Hesburgeria:

Hesburger-sovellus

Hesburgerin älypuhelinsovelluksella voi nopeasti tilata, maksaa ja noutaa ateriat ravintoloista. Se sisältää myös digitaaliset versiot klassisista Hesburger-kupongeista ja matkapuhelimen kanta-asiakaskortin.

Hesburger mobile application

Itsepalvelukassat ja noutopisteet

Itsepalvelukassoja on useissa Hesburgerin ravintoloissa, ja niitä voi käyttää eri kielillä. Kassoilla asiakkaat voivat tehdä ja maksaa tilauksensa omaan tahtiinsa ja tarvittaessa räätälöidä ateriat oman makunsa mukaan.

Tilauksen tehtyään asiakas voi helposti seurata ravintolan noutopisteellä, mitä seuraavaksi tapahtuu. Ostotavasta huolimatta asiakas on aina ajan tasalla tilauksen etenemisestä.

Hesburger order display

Ravintolatyöntekijöiden digitaaliset työkalut

Digitalisaatio ja pandemiavuodet kasvattivat nopeasti eri myyntikanavien käyttöä – niin itsepalvelukassoja kuin Woltin ja Foodoran kaltaisia mobiilipalveluita. Ravintolatyöntekijöille tämä tarkoittaa sitä, että eri lähteistä tulevien tilausten hallinta on aiempaa monimutkaisempaa. Olemme kehittäneet muun muassa seuraavat työkalut vastaamaan näihin muuttuviin tarpeisiin.

UX Designer Joona watching how Hesburger's employees use the internal software in their work.

Kassajärjestelmä

Hesburgerin uusi myyntijärjestelmä on suunniteltu tekemään ravintolahenkilökunnan arjesta stressittömämpää ja organisoidumpaa. Siksi järjestelmää on kehitetty tiiviissä yhteistyössä henkilöstön kanssa: paras lopputulos syntyy, kun ymmärrämme toimintaympäristöä myös käytännön tasolla. Luomamme Hesburger Test Lab -niminen menetelmä on säännöllisesti järjestettävä yhteissuunnittelu- ja käyttäjätestaustapahtuma, jossa ravintoloiden työntekijät ja päälliköt saapuvat toimistollemme ideoimaan kanssamme.

Hesburger point of sales system display

Tilaustabletti

Tilaustabletti on työkalu, jonka avulla ravintolahenkilökunta voi käsitellä kaikkien myyntikanavien saapuvia tilauksia. Se sisältää muun muassa helpon tarkistuslistan yhteydenpitoon asiakkaiden kanssa. Kaikkien eri tilaustyyppien sisällyttäminen samaan käyttöliittymään on ollut inspiroiva haaste sekä suunnittelun että kehityksen näkökulmasta.

Hesburger order tablet

Hesburgerin toiminnanohjaus – ravintolatoiminnan sydän

Hesburgerin toiminnanohjausjärjestelmä (ERP) on koko ravintolaketjun liiketoiminnan keskipiste, joka sisältää niin tuote-, myynti-, hinnoittelu-, alennussivusto- kuin yritystietoja. Räätälöity järjestelmä kommunikoi kassajärjestelmän, ulkoisten myyntijärjestelmien, tilaustablettien ja tilausnumeronäyttöjen kanssa. Kokonaisuus on modulaarinen, joten kehittäjät voivat tarpeen tullen rakentaa sille ketterästi uusia ominaisuuksia.

Hesburger ERP user interface

Tiivistä työskentelyä yhteisten tavoitteiden eteen

Pitkäaikaisessa kumppanuudessa jatkuva oppiminen on avainasemassa. Prosesseihimme on jätetty tilaa arvioinnille, jotta voimme toimia kerta kerralta paremmin.

Me Hesburgerilla aloitimme digitaalisen matkamme jo vuonna 1986. Ohjelmistoratkaisuillamme on ollut keskeinen rooli brändimme ja menestyksemme rakentamisessa. Periaatteemme on edelleen sama: itse kehittämämme ohjelmistot sopivat omaan liiketoimintaamme parhaiten. Olemme valinneet Taisteen kehityskumppaniksemme, koska heillä on kyky luoda luotettavasti juuri sellaisia laadukkaita digitaalisia ratkaisuja, joita tarvitsemme. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön.

Kari Salmela

Toimitusjohtaja, Hesburger

Muut työnäytteet

Katso kaikki työnäytteet

Miten voimme auttaa?

Ota yhteyttä! Haluaisitko lähettää meille ansioluettelosi? Siirry Rekry-sivullemme ja katso avoimet työpaikat.

Ota yhteyttä

Henri Ranki

Uusi liiketoiminta

henri.ranki@taiste.com
+358 44 500 1364

Vilma Merikanto

Yleiset tiedustelut

vilma.merikanto@taiste.com
+358 44 556 8459