Löydettävyys on käyttökokemuksen perusta

Sovelluskauppaoptimointi ja hakukoneoptimointi auttavat käyttäjiä löytämään sovelluksesi. Jos digitaaliset palvelut eivät löydy, niiden käyttöä ei voi edes aloittaa. Siksi sovelluksen julkaisu on vasta ensimmäinen askel kohti hyvän asiakaskokemuksen toteutumista. Markkinointi yhtä tärkeä seuraava askel.

Googlen tutkimusten mukaan 58 prosenttia kuluttajista etsii tietoa netistä ennen ostopäätöstä. 36 prosenttia käyttäjistä etsii verkosta tietoa hakukoneiden kautta jossakin vaiheessa ostoprosessia, ja 58 prosenttia vertailee tuotteita netissä.

Haku on aina ilmaus aikeesta, joten löydettävyys jokaisessa ostoprosessin vaiheessa on tärkeää. Voimme auttaa parantamaan digitaalisten palveluidesi löydettävyyttä hakukoneiden, kuten Googlen kautta tai sovelluskaupoissa (App Store ja Google Play). Sovelluskauppaoptimointi (app store optimization, ASO) on läheistä sukua verkkosivustojen hakukoneoptimoinnille (search engine optimization, SEO). Analytiikan avulla voidaan mitata näkyvyyden parantumista ja hyödyntää tietoa retrossa.

Taiste working with Space Nation

Avainsanatutkimus ja kilpailijakartoitus

Sijoittuminen hakutulosten kärkeen edellyttää, että verkkopalvelu tai sovelluksen tiedot vastaavat käyttäjien tekemiin hakuihin. Ensimmäiseksi on selvitettävä, millaisia hakulausekkeita käytetään. Hakukoneista haetaan tyypillisesti vastausta johonkin ongelmaan, esimerkiksi ”miten teen…” -tyyppisillä lausekkeilla, ja sovelluskaupoista jotakin, joka tekee halutun tehtävän, kuten ”laskuri” tai ”mittari”.

Autamme sinua selvittämään avainsanatutkimuksen avulla, mitä digitaalisen palvelusi käyttäjät hakevat, ja kuinka paljon. Sen jälkeen on mahdollista seivittää, miten verkkosivustosi tai sovelluksesi sijoittuu hakutuloksiin, ja kuka muu kilpailee samoista hakutulossijoituksista.

Taiste is never indifferent

Avainsanatutkimuksen monipuolinen hyödyntäminen

Oikeiden hakulausekkeiden tunnistamisen jälkeen avainsanatutkimusta voi hyödyntää monin tavoin. Se auttaa digitaalisen palvelun informaatioarkkitehtuurin suunnittelussa, eli sisällön jäsentämisessä ja nimeämisessä käyttäjiä puhuttelevalla tavalla.

Käyttäjiä voi ohjata rakenteen avulla kohti haluttua toimenpidettä eli konversiota. Esimerkiksi ostos verkkokaupassa tai tarjouspyynnön lähettäminen voivat olla konversiopisteitä.

Sovelluskaupoissa oikeilla, sovellusta osuvasti kuvailevilla avainsanoilla on tärkeä merkitys. Tämä korostuu App Storessa, jossa sovelluksen kuvailuun voi käyttää pelkkiä avainsanoja 100 merkin verran. Google Playssa hakukone ottaa huomioon koko sovelluksen kuvaustekstin.

Näkyvyys sovelluskaupassa ja sovellusten markkinointi

Sovelluksesi huolellinen suunnittelu ja toteutus kantavat hedelmää, kun käyttäjät viihtyvät sen parissa ja sitoutuvat siihen. Haluamme varmistaa loppukäyttäjien tyytyväisyyden ja tarjota tukea digitaalisen ratkaisun markkinointiin ja asiakkuuksien vaalimiseen – halutessasi saumattomassa yhteistyössä digimarkkinointitoimistosi kanssa.

Luomme sovelluskauppoihin laadukkaat, oikein kohdennetut esittelyt sovelluksesta teksteineen, kuvineen ja videoineen. Vastaamme halutessasi puolestasi käyttäjien kommentteihin ja arvosteluihin parantaaksemme sovelluksen käyttökokemusta. Hyvien arvostelujen saaminen on keskeistä sovelluskauppanäkyvyyden ansaitsemiseksi.

En_Placeholder

Sovellusta markkinoivien verkkosivustojen optimointi

Sovelluksen löydettävyys hakukoneilla yrityksesi verkkosivustolta on tärkeä reitti sovelluksen pariin. Autamme sinua suunnittelemaan sovellusta markkinoiville sivustoille käyttäjälähtöistä, hyödyllistä sisältöä ja ohjaamaan käyttäjät sovelluksen pariin.

Verkkosivuston hakukonenäkyvyys varmistetaan teknisen hakukoneoptimoinnin, sisältöjen kohdennuksen ja linkkiprofiilin osalta. Sovellusta esittelevät sivut suunnitellaan sellaisiksi, että käyttäjä ohjataan tehokkaasti kohti sovelluksen lataamista.

Yksi keskeinen löydettävyyden osatekijöistä on linkinrakennus. Linkit muilta verkkosivustoilta sovellusta esittelevälle sivulle tai suoraan sovelluksen tietoihin sovelluskauppaan voivat parantaa sen näkyvyyttä hakutuloksissa. Teemme linkinrakennussuunnitelman, jonka avulla voit kasvattaa muualta verkosta tulevien linkkien määrää.

Internal Xamarin workshop

Kaipaatko tukea sovelluksesi markkinointiin?

Ota yhteyttä, niin mietitään yhdessä, miten sovelluksesi käyttäjämäärät saadaan kasvuun.