Accessibility
Erilaiset ihmiset samassa veneessä. Saavutettavuus takaa yhtäläiset mahdollisuudet kaikille, piirroskuva.

Digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa erilaisten rajoitteiden huomioimista palvelujen suunnittelussa.

Saavutettavuus laajentaa merkittävästi mahdollista yleisöäsi ja takaa paremman kokemuksen kaikille käyttäjille. Kaikkien julkisen sektorin verkkosivustojen on täytettävä EU:n saavutettavuusvaatimukset vuonna 2020.

EU:n saavutettavuusdirektiivin aikajana

Nyt

Uusien julkisen sektorin verkkosivustojen tulee täyttää saavutettavuusvaatimukset

Syyskuu 2020

Deadline jo olemassa oleville julkisen sektorin verkkosivustoille

Kesäkuu 2021

Deadline jo olemassa oleville julkisen sektorin mobiilisovelluksille

Vaikka et olisikaan julkisen sektorin toimija, saavutettavuuden kannattaa olla prioriteettilistallasi korkealla sijalla.

WHO:n mukaan yhdellä seitsemästä ihmisestä on arkielämään vaikuttavia rajoitteita. Ja tämä arvio ei edes ota huomioon väliaikaisia rajoitteita, joita me kaikki kohtaamme: murtunut käsi tai vaikkapa kadonneet silmälasit vaikuttavat siihen, miten voimme käyttää erilaisia palveluja.

Mikäli saavutettavuus ei ole kunnossa, merkittävä osa käyttäjistäsi joutuu tuskailemaan huonon käyttökokemuksen kanssa – tai ei voi käyttää palvelua lainkaan.

Oletko valmis tekemään digitaalisesta palvelustasi saavutettavan?

Kaksi ihmistä rullalaudalla, toisella on sylissään kannettava tietokone. Yhdessä Taisteen kanssa kehität sivustosi saavutettavuutta, piirroskuva.

Kuinka voimme auttaa?

Palkittu tiimimme on yhdistelmä maailmanluokan käyttökokemus- ja teknologiaosaamista.

Jotta pääset mahdollisimman tehokkaasti alkuun, suosittelemme työn aloittamista saavutettavuusauditoinnilla. Sen pohjalta luomme palvelullesi suunnitelman, joka sisältää räätälöidyn informaatiorakenteen, sisäiset ohjeistukset, alustavan designin ja prototyypit.

Lopullisena tavoitteena on palvelusi rakentaminen täysin saavutettavaksi lyhyellä aikajänteellä. Pidämme huolta myös siitä, että palvelun päivittäminen on mahdollisimman helppoa niin, että saavutettavuus ei kärsi.

Henkilö tutkii suurennuslasilla puhelimella näkyvää mobiilipalvelua, piirroskuva.

MITÄ SAAT

Ryhdytäänkö hommiin?

Otathan meihin yhteyttä, niin keskustellaan tilanteestasi tarkemmin.

Pidetään yhdessä huolta siitä, että palveluasi voivat käyttää mahdollisimman monet!

Haluatko kuulla lisää näkemyksiämme saavutettavuudesta?
Lue aiheesta kirjoittamamme blogiartikkeli.